maandag 6 juli 2009

Geschrokken?

"Ik dacht ik bel je even om je gerust te stellen...."

Dan verteld Rutger dat er deze morgen rond 7 uur Afghaanse tijd een zelfmoordaanslag is geweest door een met bommen behangen figuur. Daarbij verloren 2 Afghaanse burgers hun leven en raakten 14 anderen gewond, waaronder 2 ANA (Afghaanse soldaten). De Taliban heeft de aanslag inmiddels opgeëist.

De details heb ik uit een nieuwsbericht van de Canadian Press omdat Rutger me die niet mocht geven. Zelfs waren ze ook wel lichtelijk geschrokken. Je wordt ook op KAF niet elke dag zo vroeg je bed uit geboemd. Raketinslagen zijn gebruikelijker. En hoewel het checkpoint waar het plaatsvond zo'n 3,5 km bij hem verwijderd was, is het toch dichtbij.
Ik schrik niet, ik krijg een stijve nek dus het typt wat lastiger op dit moment.

En dan gaan je gedachten uit naar de gezinnen die nu iemand moeten missen, de schrik bij de kinderen die aan de daar soms dagenlang wachtende chauffeurs hun waren proberen te slijten en iemand die dacht dat hem een rij maagden in het paradijs wacht....

Tot nu toe was het hier in Nederland geen groot nieuws bij mijn weten. Een enkel regeltje bij de NOS. Misschien vanavond bij het journaal...

"En jij", vroeg Rutger, "jij nog nieuws?".... "nou nee, onze voordeur staat nog..."
Want als we ergens goed in zijn in Huize Mossel is het in cynische opmerkingen als de nood aan de man komt!

Geen opmerkingen: