zondag 12 juli 2009

Twitterveiling...


Schrijf je er wel een blogje over, kreeg ik vanuit meerdere hoeken. Maar al wat ik schreef werd al weer achterhaald en bleef dus ongeplaatst. Want eer ik kon schrijven over zo'n leuk idee dat via Twitter gestart was, was er een site, enorm veel mensen die het een fantastisch idee vonden, stroomden er items binnen die ik mocht veilen en werden er logo's ontworpen, biedingen gedaan .... Had ik ineens een toezegging van @PauldeLeeuw voor kaarten voor zijn TV-show, kreeg ik vele aanbiedingen voor coaching bij 'stoppen met roken' en nog heel veel zaken meer die je kunt laten coachen. Boeken, huisconcerten, sieraden, kaarten voor dierenpark, ... te veel om op te noemen en er zit nog veel meer in de pijpleiding.


Kwam er spontaan hulp op gang bij het invoeren van al dat aanbod en hield ik Marco (@Borsato) 's meet&greet lekker voor mezelf (neee, niet om te houden maar om in te voeren). En de website... mijn hemel wat een werk voor @Tjarko die er bovenop zit om de site maar zo soepel mogelijk in te richten en te voorzien van allerlei gemakken. Zorgde een juriste (via Twitter gevonden) voor de nodige adviezen en begeleiding en bleven die aanbiedingen nog altijd maar binnenstromen.


En dat allemaal in nog geen dag!


Waarin ik het doe? Om Rutger en zijn collega's te ondersteunen bij hun inzameling voor het al 's door mij genoemde Schoolsupport4Afghanistan

En waarom de anderen het doen? Omdat ze mij kennen, het doel geweldig vinden, graag iets voor een ander over hebben?

En dan komen we bij het meest bijzondere van dit hele gebeuren. We kennen elkaar helemaal niet! Geen van allen. Niet persoonlijk tenminste, enkel via Twitter en dan komt er naar aanleiding van een ideetje een hele stroom opgang. Zonder aarzelen, zonder argwaan, zonder eigen belang.


Met natuurlijk ook wat negatieve berichtjes omdat dát nou eenmaal nooit uitblijft maar met daar tegenover een enorm spannende biedingenreeks deze zondagavond waarmee de prijs van een unieke fles, de eerste namelijk, Zeeuwierjenever in een klein half uurtje van 25 naar 300 euro ging! (en hierop en op vele andere zaken kun je nog bieden!) Waar dit allemaal plaatsvond? Op de website van de eerste, nederlandse en dus unieke Twitterveiling! Te vinden op http://www.atf11.com/



Nou, genoeg over mij! Wat hebben jullie dit weekend zoal gedaan....

5 opmerkingen:

Petra de Boevere zei

we kennen elkaar wel hoor! Vorige week nog gesproken:-)

riakuipers zei

Ook mij heb je nog gesproken op de tweetup bij Maxime Verhagen.

kaat mossel zei

Nou, ok dan... jullie ken ik :-) Heel de essentie van m'n verhaal naar de fillisteinen :-))

Maar die andere ken ik écht niet!

Unknown zei

Wat heb ik gedaan het weekend. Ik moest werken van 7 tot half vier. Ook heel leuk! En toen ik thuiskwam eerst achter de computer om alle het getwitter te lezen. Wat een ontwikkelingen!

Miran zei

Nou wij kennen elkaar niet irl en ik vind het een superactie!