zaterdag 25 juli 2009

Rondje KAF, de details (soort van...)


"Jij vertelt ook nooit iets!". Het verwijt wat vanaf de Boxtelse basis nogal 's richting Kandahar geslingerd wordt. Nou snap ik wel dat hij niet zo heel veel mág vertellen maar ik hoef ook geen defensie-details... ik wil weten over wie wat zei en hoe die keek en waar ze stonden en ... vrouwenpraat dus ;-)
En dus heb ik net zo lang gevraagd tot ik eindelijk een beetje een beeld kreeg van de wandel vierdaagse op KAF :-)

Alle 4 de dagen is er rondje landingsbaan gelopen. Niet de 50 of iets minder kilometers die de Nijmeegse aangeeft maar toch een goeie 15 in totaal.
Met een start 's ochtends om 6 uur. En dan al drukkend warm en vervelend heet. Veel water drinken (o.a. aangedragen door mijnheer Mossel) en vrolijk verder stappen. En liepen alleen de Nederlandse dames en heren mee? Niks d'r van. Ook de Amerikanen, Canadezen en Engelsen deden mee voor het Nederlandse goede doel! Want die 4-daagse werd niet voor de gezelligheid gelopen. De kilometers werden gesponsord door het thuisfront. Een amerikaanse collega haalde een goede US 300 op die in de pot werd bijgestort.

De totale opbrengst is nog niet geteld maar kan ook aardig oplopen. En de laatste dag waren er wel veel blaren maar nul gladiolen. Om dat te compenseren kwam er wel een Blarenbal en was het nog lang onrustig in het kandaharse Holland House ... met Jip & Janneke champagne.

Gelukkig is er nog Defensie die een bericht plaatsten zodat de hiaten in het verhaal van Mijnheer Mossel dan toch ingevuld kunnen worden met sappige details, die lees je hier en Karen, mijn twitterveiling-contactpersoon op KAF deed ook haar duit (duitje, één dag!) in het wandelzakje...
Respect dus voor de 'wandelaars' daar en mijnheer Mossel... volgende keer weer gezellie klessebessen :-)

Geen opmerkingen: