dinsdag 7 juli 2009

Pakjesdag!


de spanning stijgt altijd op dinsdag. Dat is nl pakjesdag! Elk pakketje dat op woensdag in Utrecht op het grote verzamelpunt arriveert is zondag in Afghanistan. Deadline dus... de dinsdag!

En wat stop je erin? Want het moet wel leuk blijven. Wij willen elke week absoluut een pakje doen. Ik hoor van anderen dat ze af en toe een kaartje sturen, want ja, 'we bellen toch'? Niks ervan! In huize Mossel nemen we nooit halve maatregelen dus hebben we tot nu elke week een pakketje gemaakt.

Wat lekkers erin, blogjes uitgeprint erbij, boekje hier, kaartje daar, sd-kaartjes met filmpjes van ons... vullen die doos!

En ik word er altijd blij van. Geeft toch even het idee van 'dichtbij' in plaats van dat 'verre weg'.
Op zich een rare gewaarwording. Iets wat ik al wel wist maar wat ik op de doosdag weer bevestigd krijg: elke dag een beetje meer! Rutger weet wat ik bedoel als ik dat zeg. 'Elke dag een beetje meer' is gestart toen wij elkaar nog maar nauwelijks een week of 2 kenden, hij zijn eigen sokkenmandje kreeg en bij ons kwam wonen. En toen al vrij direct naar Woensdrecht vertrok voor zijn luchtmacht-opleiding. Een heel jaar enkel de weekeinden thuis! We kenden elkaar net 5 weken en hadden 2 weken geen contact omdat hij direct op oefening zou gaan. En we stonden doodsangsten uit: hij omdat hij verwachtte dat ik de sloten zou hebben veranderd, ik omdat ik verwachtte dat hij daar bij zinnen zou komen en mij en de kinderen niet meer zou zien zitten. En toen we elkaar na 2 ontzettend lange weken weer zagen was één blik voldoende.
Het was gewoon elke dag een beetje meer geworden en dat werd het ook in al die jaren die daarna volgden. Maar als je elkaar gewoon elke dag ziet vergeet je dat gevoel wel 's te noemen. Dan is het er 'gewoon'. Maar zo gewoon is het niet! Het is juist ontzettend bijzonder.

En toen ik afgelopen zondag, na ons ene minuutje van een soort van samen , huppelend naar buiten ging en me voelde alsof ik een ontzettend geslaagde first date met onwaarschijnlijke goede sex had gehad.... toen was het ongemerkt absoluut alweer een beetje meer geworden.
Nog maar 96 nachtjes slapen.....

Geen opmerkingen: