zaterdag 4 juli 2009

Maxime meets Kaat! (of toch andersom?)


Na 5 minuten onderweg was er al een vervelende flitspaal die niet doorhad dat ik wat steviger op het pedaal trapte vanwege op de achterbank ruziënde kinderen en niet omdat ik willens en wetens 5 kilometer harder reed dan ik mocht. Nog geen 10 minuten later informeerde mijn dochter of ik nog ergens ging tanken... ik wilde het niet vragen omdat ik het antwoord al wist en ja hoor, moeders vroeg het toch... tuurlijk moest zij naar de wc. Toch maar tanken hoewel dat niet op de planning stond en weljaaaaa, de benzinedop wilde niet meer terug waar hij vanaf gekomen was. Het zweet gutste inmiddels van mijn rug over mijn inmiddels zwarte en vette handen, mijn doorgaans vrolijke humeur liet zich van een donkere zijde zien en we waren nog maar net op weg.

Maar uiteindelijk belandde ik, weer geheel zen, opgefrist en wel bij opa en oma en voorzien van een vers jurkje en dito hakken op de tweetup van Maxime Verhagen. Op de wat van de wie?!?!?
Even heel kort dan: Op een tweetup komen tweeps bij elkaar, Maxime Verhagen is onze minister van Buitenslandse Zaken, fanatiek tweep (iemand die tweets (berichtjes op twitter (soort 'wiewatwaar' net als op Hyves)) achterlaat). Best duidelijk uitgelegd en bondig ook :-) Dat leer je op Twitter.com, je moet daar namelijk in 140 tekens je aap uit de mouw laten komen.

Anywaaaay, .... daar stonden we dus, met 100 genodigden uit zijn lijst met volgers (tweeps die de tweets van andere tweeps lezen). Ik herkende namen, gezichten ook van mensen die ik al eerder op andere tweetups of elders had leren kennen en het wachten was op onze gastheer. Dat wachten was geen straf, er werd goed voor ons gezorgd en het #twaltaf-project (afvallen op Twitter maar hier bij kaat het JammieMammie-verhaal) was even niet aan de orde.

Toen een aantal van ons in gesprek raakte met woordvoerder Bart van MV, viel zijn blik op mijn naam en die werd herkend. @kaatmossel (mijn twitternaam) meldt zich nog wel eens bij @maximeverhagen voor de gezelligheid. Dus hop, mee naar de baas van het buitenland (zoals kind nr 3 hem noemde) en even kennismaken in het echie.

Wat ik al vermoedde werd bevestigd: Maxime Verhagen is een ontzettend leuke, vriendelijke en warme persoonlijkheid. En heeft daarbij ook nog een enorme dosis humor. Hij zou zó een Rotterdammer kunnen zijn! Met een goed geheugen want hij vroeg direct naar Rutger en hoe het hem op Kandahar vergaat. Een oprecht hartelijk gesprek.
En natuurlijk even voor hem vastgelegd op foto... anders zouden ze bij hem thuis natuurlijk nooit geloven dat Kaat er daadwerkelijk ook was!


ps @jackdevries, de staatssecretaris van Defensie die zich vanwege die functie maar ook vanwege zijn persoon, ook af en toe in mijn oprechte belangstelling op twitter moet wentelen, was dan wel niet op deze Tweetup aanwezig, hem heb ik inmiddels wél een feestje afgetroggeld als hij op 5000 volgers zit op Twitter. Daar maken we een nieuw Kaatprojectje van >:-)

2 opmerkingen:

koffiekitten zei

Zo te lezen was het een geslaagd middag!

kaat mossel zei

AB-SO-LUUT! Het was er reuze gezellig, heel informeel ook, goed gebabbeld. Al bekende namen hebben nu een gezicht een ook nieuwe contacten opgedaan... en Maxime leren 'kennen'... twas leuk! :-)