woensdag 1 juli 2009


Mijn mijnheer heeft een rotsvast vertrouwen in mij. Moet je iets geregeld hebben dan moet je Jess hebben. Dat vertrouwen komt door resultaten uit het verleden.


Toen de motor van onze bus verruïneerd werd door de garage en wij nog 1,5 week hadden tot aan ons wintersportreisje hadden om een nieuwe motor in te bouwen, had ik in no-time een vervangende motor en regelde op zaterdag dat wij na sluitingstijd nog bij een shop voor brandstofpompen terecht mochten en dat deze mijnheer op z'n vrije zaterdagavond onze pomp nog reviseerde. Mijn mijnheer was onder de indruk en in de jaren die volgden werd de lijst met 'geregeld by Jessie' nog wat langer. Met als hoogtepunt een sprekend op hem lijkende zoon (waar ik stiekem natuurlijk wel mijn vrolijke karakter instopte).


En dus vond mijn mijnheer het niet meer dan logisch om mij om hulp te vragen bij het mede organiseren van een vette check. Elke uitzendingsperiode is gekoppeld aan een goed doel. Het doel van de ploeg waartoe Rutger behoort heeft gekozen voor Schoolsupport 4 Afghanistan


En daar ga ik graag mijn bijdrage aan leveren. Want laten we wel zijn: wij vinden het hier maar heel normaal dat onze kinderen hun dagelijkse portie kennis buiten de deur opdoen. Zowel onze dochters als onze zonen. Dat dát in Afghanistan wel anders ligt is bekend. En wil je mensen ooit hun eigen boontjes laten doppen, dan is kennis macht. En deze nederlandse organisatie helpt daaraan mee.
Werken dus aan een plan om een mooi bedrag te verzamelen zodat Rutger's ploeg een pracht van een check kan gaan aanbieden aan het einde van hun toer. Tips iemand?

2 opmerkingen:

Wendy zei

Gebruik je netwerk. Al die mensen die graag hun huis op orde willen hebben, hebben iets gemeen. Bijvoorbeeld teveel boeken die ze niet meer lezen. Die kunnen ze dan voor het goede doel inleveren, en jij houdt een boekenmarkt. Of een twoekenmarkt (oooh lelijk woord!). Twitteraars zijn volgens mij enthousiaste lezers. Andere tweeps ontmoeten en boeken kopen voor een prikkie, en dan ook nog een goed doel steunen... volgens mij levert dat wel wat op. En natuurlijk collectebussen voor extra donaties.

kaat mossel zei

dankjewel! Dat is een supergoed idee. Daar ga ik 's op voortborduren :-)