dinsdag 30 juni 2009

En dan ben je 4 weken weg!


Het is nu dinsdagavond en ik kan met recht zeggen dat dit niet mijn leukste dag ooit is.
Vandaag is het precies 4 weken dat de Allerliefste is vertrokken. En ik mis hem zó ontzettend. Ik mis hem bij leuke dingen, gekkigheid die de kinderen uithalen, nieuwe kunstjes die onze jongste zichzelf aanleert, grappige voorvalletjes of leuke gesprekken.... er is niemand aan wie ik het allemaal in geuren en kleuren kan vertellen.

Maar ik mis hem nog het meeste als mijn praatpaal bij de zaken die niet zo lekker lopen. De hobbels en de kuilen die het runnen van een gezin, het runnen van een bedrijf en het leven in het algemeen met zich meebrengen. Nu hij er niet is blijkt maar al te duidelijk hoeveel steun ik aan hem heb. Hoe hij mij met een enkele opmerking weer even het redelijke intrekt, relativeert en mij soms gelijk en regelmatig ook ongelijk geeft. Maar die in ieder geval m'n sparringmaatje is en bij wie ik altijd terecht kan.

Geheel tegen m'n natuur in hingen m'n schouders al een beetje bij het opstaan, maar toen ik op teletext het berichtje over de zoveelste bermbom las vond ik er helemaal niks meer aan. En toen mijn mijnheer belde en ik zijn stem hoorde, hij me het redelijke introk over iets waar ik hem over had gemaild en dus dát deed wat ik de afgelopen weken zó ontzettend miste werd dit de dag van de grote dip.
En midden in die dip kwam de postbode met een pakje. Gevuld met Porsche-design keukenspulletjes en de groeten van onze staatsecretaris van defensie Jack de Vries en de complimenten van Siemens. Gewoon als cadeautje voor mij en al die andere thuisfronters. Het leek Siemens een leuke geste en ik ben er erg blij mee want het zijn prachtige spullen!

De tranen zitten nog altijd hoog ook al komen ze niet, het onbestemde gevoel ebt ook niet weg maar een nachtje lekker slapen brengt morgen heus mijn oude, vertrouwde, veel te happy ikje wel weer terug. En dan stort ik mij op de nieuwe keukenzaken... die kurketrekker en de flessenopener gaan wel lukken maar de dekselopener en schaar zien er zo hy-tec uit dat ik daar waarschijnlijk pas iets mee kan als mijn mijnheer thuis komt... nou zeg! Nou mis ik 'm nog meer!

4 opmerkingen:

Doris zei

Och och lieve Kaat, hoe herkenbaar. Maar je bent niet echt alleen hoor, er zit "alleen maar" wat afstand tussen,en je hebt al je Twitter vriendjes en vriendinnetjes die je er door heen helpen, hier alvast een knuffel van mij!!!

Anoniem zei

Oe meis, lastig. Ik lees hier voor t eerst en ken je nu iets beter. Zet em op hoor XD

Van Janine (Zodania op Twitter)

Anoniem zei

You ought to take part in a contest for one of the finest sites on the web.

I'm going to recommend this blog!

Here is my webpage ... Generateur De Code PSN

Anoniem zei

Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon every day.
It's always exciting to read through articles from other writers and practice a little something from other websites.

My webpage Psn Code Generator