woensdag 24 juni 2009

Dumkopfffff




Als ik in de kassarij aansluit val ik midden in het gesprek dat zich net ontpopt tussen een zure man van rond de 50 en een ongeïnteresseerd dame die hij van het ene of het andere schijnt te kennen. Hoewel het Brabants wat platter was schrijf ik het verloop (ongeveer) in het Nederlands op:


man: "jaja, dat ze t daar maar uitzoeken toch? Dat die Balkenende daar zelf iets gaat doen"


vrouw: "tsja"


man: "laat ze elkaar lekker voor d'r flikker schieten toch? En dan kunnen ze mooi praten dat ze daar goed werk doen maar dat is allemaal van mijn belastingcenten"


vrouw: "tsja"


man: "jaaaa, maar die mannen die daar zitten krijgen goed betaald hoor. En t is daar natuurlijk lekker weer dus een beetje de hele dag in de zon zitten. Allemaal van mijn centen".


vrouw: 'nou'


De man is klaar, de dame mag ook afrekenen en het gesprek gaat verder terwijl ik aan de beurt ben...


man: ga straks naar de camping in Zeeland. Met Cor, die is nou aan t pakken. Zal wel weer vol Duitsers zitten. Kun je t strand niet meer op."


vrouw: 'goh'


man: 'en Nederlands praten ho maar, natuurlijk. Die blaten enkel maar in het Duits. Alsof ik dat spreek. Dat wil ik niet eens!'


ik: 'wel jammer dan dat ze hier in '45 dan niet voor 't zonnetje kwamen, dan was uw duits nu een stuk beter geweest'.....


Goedemiddag!

Geen opmerkingen: