maandag 29 juni 2009

you've got mail!

Rutger krijgt post. Nouja, dat was in het verhaaltje van gister al wel duidelijk. Maar hij krijgt nog meer post... van Bud.

Wie Bud(dy) dan is? Geen idee!
Elke Volkel-militair in Afghanistan krijg van deze 'Bud' een wekelijks briefje, puzzeltje erin of wat anders erbij... post van een wildvreemde waar naar uitgekeken wordt. Een onbekende wildvreemde, want niemand heeft ook maar enig idee wie er achter deze geheimzinnige Bud schuil gaat.

Wie Bud is, is ook helemaal niet van belang. Wat van belang is, is weten dat er iemand 'thuis' aan je denkt, de moeite doet om jouw dagen daar wat op te leuken. Dus ken je iemand die daar zit, persoonlijk of via via of ken je niemand maar wil je mij om een adres vragen... stuur dan gewoon 's wat op. CD'tje, zakje drop, wat lekkers, leesvoer of gewoon een leuke kaart. O zo'n kleine moeite en ik weet nu uit ervaring... een ontzettend groot plezier wat daar ontzettend gewaardeerd wordt.

Wij doen er driftig aan mee door elke week een pakketje richting KAF op het postkantoor te droppen. De eerste keer ging er o.a. een A4-map in. En alle uitgeprinte blogjes, foto's, krabbels en knutsels van de kinderen gaan nu wekelijks mee in een zichtmap die zo zijn verzamelmap ik kan. Zo kan er nog 's teruggelezen worden daar, maar ook hier, als hij weer lekker bij ons thuis is.

Maar er gaat meer: bijvoorbeeld de via mijn Twitter-vrienden verkregen CD-verzameling voor de disco-afdeling op KAF. Want af en toe een feestje moet kunnen!

2 opmerkingen:

sabine zei

Leuk!! Staat alleen zo raar als ik een pakketje die kant op stuur met daarop voor iedereen die zijn best doet. Want ik ken helemaal geen nederlandse strijders.

kaat mossel zei

Weet je dat dát er nou echt helemaal niet toe doet! Het doet de mannen/vrouwen daar gewoon ontzettend goed dat er aandacht voor hen is, voor het feit dat ze daar zitten en dat er die ene keer in de week iets komt om uit te pakken. Dus geneer je niet! En je mag mij altijd om advies erover vragen :-)