woensdag 24 juni 2009

Dit doen we hier...

Rutger stuurde me mail met de bovenstaande titel...

Niks geen 'schatje ik mis je' en al helemaal geen 'schatje ik hou van jou'! Wel foto's en het verslag van een operatie bij Now Zed van afgelopen weekend, waar F16's de daar druk doende VS-troepen hielpen door aanwezige Taliban te beschieten.
Op You Tube vond ik er filmpjes over, op internet het hele verhaal met foto's (http://tinyurl.com/lov3nx) en op RTL een video (http://tinyurl.com/ny32w9). Heel even mocht de missie in het Nederlandse nieuws zonder dat er gewonden of erger te betreuren waren.

Ik hoor van Rutger de verhalen en begrijp dat ze het er druk mee hebben. Dat de nederlandse F16's meer dan regelmatig worden ingezet en dat het dus verre van een 'nine to five'-job is daar. Een 24/7 inzet en af en toe tijd om te relaxen, spelletje te doen of te sporten. En wat kapot is moet weer operationeel gemaakt worden dus niet zeuren maar klussen! En je bent eigenlijk pas klaar als het af is.

Maar of 'ze' daar ooit klaar zullen zijn...

Geen opmerkingen: