zaterdag 29 augustus 2009

De voordelen van een uitzending...

die zijn er ook, kwam ik afgelopen week achter!

De zapper is namelijk van mij! Ik heb de irritante gewoonte om van hot naar her te zappen en dan ook nog te snappen wat er op al die verschillende netten aan de hand is. Zo kan ik een film kijken, terwijl de favoriete serie ook nog voorbij komt en ik ondertussen journaal zie. Of ik echt weet wat er aan de hand is valt niet te controleren, ik zap door voordat ik door de mand kan vallen.
Rutger vindt het mega-irritant. Die rukt het ding dan uit m'n handen en maakt een einde aan m'n lol. Dus nu haal ik eruit wat erin zit en zap vrolijk heen in mijn up. Voordeel dus!

In het verlengde van dat voordeel is er nog eentje. TV kijken in bed! Rutger moet vroeg op dus gaat ook vroeg naar bed. Vroeg voor mij dan, om 22.30u. En eigenlijk wil ik dan nog helemaal niet slapen. Nou valt er natuurlijk van alles te doen in bed maar dat er te weinig sex was kwam al 's ter sprake hier (zie No sex on the beach...) en dan blijft tv kijken over.

En ik kan eten wat ik wil. Rutger is van het wokken en wordt niet blij van aardappelen, groenten en vlees en al helemaal niet van purée. Ik smul daarvan. En de kinderen vinden dat ook prima. Dus ben ik nu de baas in de keuken. Jeuj! Geen bedenkelijk gezicht bij bepaalde recepten die ik nu op tafel slinger (behalve van de kinderen en die negeer ik) en stiekem elke avond met het bord op schoot omdat het zo'n drukke rommelige tijd is geweest de afgelopen maanden met al die onverwachte zaken die op ons pad kwamen.

Maar dat lusteloze heen en weer gezap ik maar half zo leuk zonder het gemopper van de Allerliefste en dat tv-kijken maakt het bed op zich er niet warmer op. En als je een paar keer purée hebt gegeten heb je t er ook wel mee gehad. En zelfs de kinderen willen de twitterveilingpaperassen, zaak&vrouw eventspullen en KaatLenders aan de kant schuiven en weer met z'n allen aan de tafel eten.

Kortom, elluk foordeel heb sun nadeel... Tis allemaal niet hetzelfde zonder Rutger. Nog maar 42 nachies!

1 opmerking:

frutselke zei

mijn lief is een notoire zapper. maar dan meer uit verveling. en de snelheid waarmee hij dan zapt, zonder goed en wel af te wachten welk programma het is. da's irritant! :-) maar tegelijk prijs ik me dan heel gelukkig dat 'ie naast me zit en me kan irriteren.
nog even volhouden!!!