donderdag 20 augustus 2009

Verkiezingsdag...

Had ik er anders niet van wakker gelegen, nu is dat toch anders... nouja, wakker liggen is een groot woord, ik volg de ontwikkelingen met belangstelling is het meer. "Is het onrustig?", was mijn vraag.

Meerdere aanslagen, toch wel tientallen meer dan wij hier te horen hadden gekregen via de media, en vrijwel dagelijks raketinslagen op of dicht in de buurt van KAF. En vandaag lees ik over Taliban die dreigen mensen hun vinger met inkt, het bewijs dat je hebt gestemd, op te laten eten en allerlei andere dreigementen die er niet om liegen. Stemmen is dan ineens geen recht of plicht meer, maar je kop boven het maaiveld uitsteken, misschien met alle gevolgen van dien.

En als de huidige president Karzai dan een wet tekent waarbij het geoorloofd is als man je vrouw uit te hongeren vanwege te weinig of het geheel weigeren van sex dan vraag ik me toch af in hoeverre je met zo iemand een redelijk gesprek kunt voeren over wederopbouw van een land dat al zolang in de misére zit. Er moet in heel Afghanistan toch wel één redelijke en fatsoenlijke vent te vinden zijn!?!

Want met de voorbeelden die ik nu zie vind ik het niet meer dan logisch dat je als vrouw geen enkele behoefte hebt om daar een hot en steamy nacht mee te beleven....

Geen opmerkingen: