zaterdag 19 september 2009

17 september... Zaak&Vrouw


Een blije organisatrice van het Zaak & Vrouw-event op de foto. Soms gaan ballen rollen en rollen ze ook nog allemaal de goede kant uit. Zaak&Vrouw was door mij opgericht op een online netwerk-site Mindz.com. Door mij niet vreselijk gepromoot, want ik had het druk... zo met de aankomende uitzending van Rutger enzo. "Komt nog wel een keer", dacht ik.


En dan maak je een opmerking op Twitter, gaan mensen reageren en voor je het weet heb je dan een event voor zakenvrouwen (of een Twitterveiling)... en is Zaak & Vrouw ineens een missie met een doel! En vandaag ging blijken of dat doel ook behaald ging worden. En dat werd behaald! Zo'n 100 vrouwen vulden de zaal op de swingende klanken van Lady Marmalade. Vonden de roze chocolaatjes gretig aftrek, gaven de spreeksters stuk voor stuk super presentaties en hield Lisa Portengen van Smart & Sexy ons tussen de bedrijven door bij de les, schudde ons wakker en hield de stemming erin. En dan die lunch! Een enorm buffet vol met lekkernijen en verwennerijen die maakten dat de aanwezige dames zich behoorlijk 'Goois Meisje' gingen voelen.


En ik? Ik sloot mijn eigen verzonnen event af. En vertelde over het ontstaan van Kaat en hoe diep de put vol ellende niet alleen leek maar toen (2001) ook was. Hoe ik Kaat verzon en daarmee mijn anonieme dagboek vol persoonlijke verhalen startte. Maar ook hoe moeilijk het is om als vrouw al die zaken die wij doen te combineren. En dat het geen schande is dat we het niet altijd allemaal onder controle hebben en dat het al helemaal geen schande is dat dat onze manier van zakendoen beïnvloed. En dat dát mag!

Maar ook dat ik mezelf nooit staande zou hebben gehouden de afgelopen maanden in alle drukte en in mijn uppie als ik niet af en toe de boel de boel zou hebben gelaten. Zowel qua huishouden, qua Kaat, qua kinderen, qua wat dan ook.


Het raakte behoorlijk wat snaren in de zaal en dus is mijn missie geslaagd en mijn doel behaald. Zaak&Vrouw gaat een netwerk worden waar die beiden centraal staan. Iets wat ik bij andere netwerken vaak zo ontzettend mis. Waar gedaan wordt alsof we enkel kunnen slagen als we 'doen alsof' en negeren dat we een gezin runnen plus een bedrijf... altijd én én, nooit óf óf.


Vandaag ben ik absoluut een nieuwe weg ingeslagen met Kaat Mossel en hoop ik in de toekomst nog heel veel te Motiveren, te Inspireren en te Sprankelen...

Geen opmerkingen: