zondag 27 september 2009

RTL sucks!

Gruwelijk geërgerd heb ik me net aan het ochtendjournaal van RTL. Als afsluitend, kennelijk 'feel-good' momentje een nieuwsitem over een jonge VS-militair. Al 4 jaar op rij is hij met Kerst niet thuis en dus heeft zijn moeder nu al een Kerst voor hem gecreeërd met alles op z'n Amerikaans erop en eraan. Leuk natuurlijk maar wat is dat toch bij RTL dat militairen van 'daar' wel nieuwswaardig zijn terwijl er zoveel militairen van 'hier' niet aan bod komen terwijl zij in hetzelfde schuitje zitten.

Ook daar zitten mannen en vrouwen tussen die al heel wat keren op rij op missie zijn gegaan. Bevallingen, verjaardagen en andere hoogtepunten missen. Die deze Kerst ook niet thuis zijn. Ik word er pisnijdig van! Enkele weken terug dat getrut over die bejaarde arts die zo fit was dat ie voor keer tig richting Afghanistan ging en nu dit weer. Begint de nieuwswaarde te groeien bij RTL buiten de eigen landsgrenzen?

Het is logisch dat de Nederlanders niet achter deze missie staan, ze weten niet eens dat ie er is! Als ik enkel hoor over kakkerlakken in de sla ga ik ook niet meer naar MacDonalds, als ik enkel klachten hoor over UPC ga ik niet via hen bellen, als ik enkel over ongelukken op de A2 hoor rij ik er ook een stuk minder prettig...

Dus lieve RTL (en andere nieuwsprogramma's want jullie zijn net zo erg!), kijk 's heeeeel even verder dan jullie neusjes lang zijn en maak ook 's een itempje over het Nederlandse gebeuren want ook daar gebeuren nieuwswaardige zaken. Een twitterveiling bijvoorbeeld, of het boek Kaat heeft een missie, of een afscheidsfeest waarbij bijna 400 militairen op KAF van allerlei nationaliteiten in oranje shirts rondliepen en er trots op waren...

Zouden jullie hier ASJEBLIEFT diezelfde trots 's kunnen opbrengen?

PS ja, de genoemde feiten zijn allemaal powered by Thuisfront Mossel! En zo zijn er meer die zich sterk houden en sterk maken en aandacht verdienen. En kom niet aan met de lulkoek dat dáár Hart van Nederland voor is, als jullie net een flutverhaal over een amerikaanse kerst in september hebben uitgezonden!

2 opmerkingen:

digilin zei

RTL reden is simpel; die Amerikaanse itempjes worden in hapklare brokken aangeleverd; hoeven ze alleen nog maar wat NL commentaar onder te zetten. Lekker makkelijk en goedkoop.

Beetje youtube voor tranentrekkers zeg maar. *kantjeklaar* zou onze toko-pool het noemen.
En ach, dat het niet om eigen mensen gaat... Soit...

jipkonijn zei

Inderdaad, makkelijk, snel en je kunt weinig fout doen en toch je nieuwsprogramma lekker vullen.

Nederlandse militairen is te gevoelig, komt te dichtbij en het kost te veel om daar elke dag nieuws van te geven dus moeten ze eerst zwaargewond raken of sterven voor ze in het nieuws komen. Het is treurig zeker als naasten daar zitten, dan voel je behoorlijk in de steek gelaten en vooral ook voor de gek gehouden.