zondag 27 september 2009

IK VINNUT NIEMEER LEUK!

Ik vind het niet meer leuk. Nou vind ik het wel vaker niet meer leuk dus weet ik ook dat het wel weer over gaat, maar voor nu VIND IK HET NIET MEER LEUK!

Wromnie? Omdat ik het niet meer leuk vind om alleen te moeten opvoeden.

Eergister had ik de badkamer netjes. Toen spoelde kind no 1 zijn verfspullen uit in de douche en was mijn hele badkamer blauw. Op zich knap, want naar eigen zeggen was hij enkel in de douche bezig geweest.Dus toen na dit incident de badkamer toch weer netjes werd (want hij ontblauwde eigenhandig en met mijn lichte assistentie de rest van de ruimte) was ik weer blij. Tot ik gistermiddag de badkamer binnenstapte en mijn nek brak over rondslingerende was. Dezelfde was die ik daarvoor uit had gezocht en in de wasmand had gedeponeerd. En niemand had het weer gedaan natuurlijk! Waarop ik dan ontplof, uit mijn stekker ga alsof er een doodzonde is begaan, en niemand dus opbiecht 'ik was het'. Dus was mijn gezellie-avond-mood tot het nulpunt gedaald wat ook weer lullig was want zo vreselijk was het allemaal niet. En eigenlijk wel, want het is niet zozeer die rondgepleurde was alswel het feit dat er eentje van de drie staat te liegen.

Wromnogmeernie? Omdat ik de telefoontjes vanuit KAF ook niet meer leuk vind!

Neeee, niet omdat ik de telefoontjes beu ben, maar wel de manier waarop die verlopen. Het midden in jouw verhaal beginnen te schreeuwen en te roepen van de andere kant omdat ze je niet meer verstaan als het te snel gaat. Het soms ineens wegvallen van de verbinding. Het hakkerige. Het niet daarheen kunnen bellen. De vertraging waardoor je stil bent op je gevoel in het gesprek, maar de andere kant net zo en je dus allebei begint te praten. En als dat meer als 2 keer in een gesprek gebeurd vind ik het niet meer leuk.

Verder nog iets?

Ja! Ik kan geen doosjes meer vullen. De creativiteit is over, ik heb geen idee wat ik in de doos moet stoppen. En de voorraad nootjes, chips en drop cq. snoep is inmiddels legendarisch. Dus in die hoek moet ik mijn vulsel niet zoeken. Trui is inmiddels opgestuurd en wat tekeningen vullen geen doos. Tijdschriften zijn leuk maar best zwaar dus dan zit je zo aan de 2 kilo en is je doos nog vrijwel leeg.

Was het dat?

Neeeee! Ik vind het niet meer leuk om het hier alleen te moeten doen. Ik wil weer kunnen roepen tegen iemand hoe leuk of stom (naar gelang de situatie) de kinderen zijn die niet zelf de kinderen zijn. Want van hen krijg ik enkel bijval in het eerste geval. Ik wil weer kunnen stellen dat er écht iets aan de website moet worden veranderd en wel meteen. Ik wil weer iets kunnen downloaden, mail kunnen ontvangen en mijn eigen laptop weer kunnen gebruiken. Ik wil weer tegen iemand aan kunnen zitten op de bank. Ik wil in bed uit het niets koude voeten in zijn rug duwen en afgestraft worden met iets waar we het allebei warm van krijgen.

Zo, dat is eruit. En nu ga ik even lekker tv kijken. Best leuk, want ik heb de zapper volledig onder beheer!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ben je toch een heerlijk eerlijk mens..kom op, meid, nog heel even..

Algje zei

Een lief, zacht kussen in die doos? Sloop handbeschilderd met textielstiften door jullie vieren met persoonlijke teksten en tekeningen. Zegt alles. Weegt bijna niks.

Marieke zei

Of iets opblaasbaars haha...(nee, neit zo'n pop, hoewel je ejzelf wel legendarisch maakt in dat geval)...

Nou ja, nog ff volhouden maar (saai en nutteloos zinnetje, maar ja, wel waar, dat dan weer wel!)

kaat mossel zei

hij kreeg al een opblaasschaap van z'n collega's. Ik wil niet dat het schaap zich gepasseerd voelt... :-)